Friday, October 14, 2011

Photo Friday

Everyone, I'm really sorry that I didn't post photos last week! I try to remember but I have a lot of school work as well. I study a lot and I often go to schools to help or watch a school psychologist. Being in a school makes me really nostalgic for my time in Japan and I hope that after this we'll be able to return. Anyway, enough about school. Let's see some photos!

先週私は皆さんに写真を投稿しなくて本当にごめんなさい。思い出してみますが、たくさんの宿題もあります。よく勉強して心理学者を見る事か手伝う事のためによく学校に行きます。学校に入っているので、日本が懐かしくて大学院の後に日本に帰れるのが私の夢です。何しろ学校の事は足ります。写真を見ましょう!


Brian likes moss. It's one of the reasons why Ginkakuji is one of his favorite temples. He loves moss gardens and we've always said if we ever had a yard of our own we would put moss down instead of grass.

ブライアンは苔が好きです。だから、銀閣寺が大好きなお寺の一つです。苔庭も大好きで私たちは自分の庭を持ったら草せずに苔を植える予定です。


I love orchids, like most people in my family. My uncle grows many orchids in his green house. This is orchid is part of the Chicago Botanical Gardens, which is free and has many beautiful flowers (and not a lot of moss, poor Brian)

私は家族のほとんどの人と同様にオーキッドが大好きです。弟小父が植物館の中にたくさんのオーキッドを植えます。このオーキッドは無料でたくさんのきれいな花があるシカゴ植物園の一部です。(でも、苔が少ないです。可愛そう)

A seal at the Lincoln Park Zoo, which is also free. We went there with Brian's parents. The seal was hiding from me last time so I was happy I got to see it this time!

海豹は無料のリンコンパークズーにあります。私たちはブライアンの両親と行きました。先回は海豹が自分を覆って私は見えてよかったです。

On Monday and Tuesday we went to visit Brian's parents in Batavia. Brian's parents have a dog named Bandit. Brian doesn't like Bandit because he's noisy. Bandit likes Brian for reasons we don't know.

私たちは月曜日と火曜日にバタビアにブライアンの両親と訪ねに行きました。両親はバンディットという犬を飼っています。バンディットが煩いので、ブライアンは好きじゃないです。バンディットはブライアンが好きで理由が知っていません。

It's fall! Fall is my favorite season in America (It's a tie between fall and spring in Japan)! This is the sidewalk on my way to a school. I miss all the momiji but it's really fun to play in the leaves. I think I'm still a child at heart!

秋です!私は秋がアメリカの一番好きな季節です。(日本では秋と春と両方の同じ好きです。)これは学校に途中の歩道です。私は紅葉が懐かしくて葉で遊ぶことがとても楽しいです。私の心の中にはまだ子供と思います。

I had to take a picture of a squirrel because my Geihoku ichinensei said they had never seen one! Well if they read this blog (hi everyone!!!) then they have now seen a squirrel. This one let me get very close. Clearly he's very brave.

芸北一年生がこれを全然見ませんと言ったので、私はリスの写真を撮らなければなりませんでした。では、このブログを読むと(皆、こんにちは!!)今リスを見ました。このリスは私に非常に近くに許しました。とても勇敢です。

Last week I mentioned Sukkot. This is our Sukkah (booth). The kids who go to my temple decorated it. I think they did a good job. I live very close to temple so I see the Sukkah everyday.

先週私はスコットを述べました。これはテンプルのスッカです。テンプルへ通う子供が飾りました。良いと思います。テンプルの近くに住んでいますので、私は毎日スッカを見えます。

I did miss all the Halloween decorations while I was in Japan. Halloween is one of my favorite holidays. This is a pizza place near the train station. Do you think it's scary?

日本にいる時にハロウィーンデコレーションが懐かしかったです。ハロウィーンは私の一番好きな祭日の一つです。この写真は駅の近くのピザレストランです。怖いと思いますか?

This is by a really nice building in downtown Chicago. My friend and I thought this one was a little more scary. What do you guys think?

これはシカゴの町中のきれいな建物の横にあります。私は友達と先の写真よりもっと怖いと思います。どう思いますか?

No comments:

Post a Comment