Saturday, November 19, 2011

Photo Time!

Hello everyone! It's a cold, rainy Saturday in Chicago today but hopefully it'll still be a good day. Today our friends Lilly Mae and Aaron are coming over to watch videos. They are my classmates and we all need a break from writing papers. We're going to watch a British TV show called the Prisoner, which is one of Brian's favorite TV shows. Because it's a British TV show Lilly Mae is making crumpets and I am making scones and tea. I'll be sure to post pictures of them next week. I've been doing a lot of cooking because cooking helps me relax. So enjoy your photos and have a great weekend!

皆さん、こんにちは!今日はシカゴに寒くて雨天の土曜日ありますが、まだいい日だのを希望します。今日は私たちの友達のリリメーとエーロンがビデオを観るためにきます。彼らは私のクラスメートで私たちは論文を書く事からの休みが必要です。「囚人」(ザ・プリズナー)というブライアンの好きなテレビ番組の一つのイギリスなテレビ番組を観る予定です。イギリスな番組なので、リリメーはクランペットを作って私はお茶とスコーンを作ります。来週は写真をきっと書き込みます。料理はリラックスするので、最近たくさんの料理をしています。だから、写真の事を楽しんでいい週末を!

It was Brian's dad's birthday last weekend. Katie brought this cake. It's decorated to look like her dog Maddy. It's really cute and it was chocolate cake!

先週はブライアンの父の誕生日でした。ケーティーがこのケーキを買いました。彼女のマディーという犬のように飾れています。すごく可愛くてチョコケーキでした。

I went to a special Saturday class to prepare for next semester's class. The professor brought us these things. They're from ISPA, the Illinois Association of School Psychologists. She's the president and is an overall great professor. I seriously want to be like her when I grow up!

私は来学期の授業を備えるために土曜日の特進授業に行きました。教授がこの物を持って行きました。イリノイの学校心理学者の協会(ISPA)からです。教授はISPAの会長で素晴らしい教授です。私は大きくなったら、教授のようにきっとなりたいですよ!

Brian and I heard about a special kimono exhibit at the Art Institute of Chicago. We couldn't take any pictures of the kimono, which were from Taisho to Showa era in some really pretty patterns. But they also have a section of Japanese art which is where this picture was. It looks like some of our friend's houses or the Tea Ceremony room at Chiyoda High School. Brian and I felt very nostalgic.

ブライアンと私はシカゴ美術館での特別の着物展覧会の事を聞きました。着物はきれいな模様で大正から昭和時代まででした。写真は禁止でしたが、日本美術もあってこの写真はそれからです。友達の家か千代田高校の和室を似ています。ブライアンと私は懐かしかったです。

I miss Japanese style sponge cakes with just the light whipped cream frosting and nice decorations. So for our game today I decided to make an early "Christmas Cake". The pan was too big and it could have been better but you know, it looks really pretty and tasted pretty good so I was told. I already know how I want to decorate my next cake. I'll have to use less strawberries because they are expensive in winter. In Japan they're a winter fruit but in America they're a spring/summer fruit.

私は軽い生クリームときれいな飾り付けの日本風のカステラが懐かしい。だから、今日はゲームがありますので、早いクリスマスケーキを作って決めました。パンが大きすぎてもっと良くてになれましたが、「美しそう!」と「おいしかった!」と言われました。私はまだ次のケーキの飾り方を知っています。イチゴが冬に高いので、私は少ないのを使わなければなりません。日本では冬の果物でアメリカでは春と夏の果物です。

Katie and Maddy. Maddy isn't even a year old but she's already a big dog and she's still growing. The other dog that you can't really see is Aspen, Katie's other dog. Katie really loves dogs, one of the reasons she is a veterinarian.

ケーティーとマディーです。マディーは一歳以下ですが、既に大きな犬でまだ成長があります。他の見えない犬はケーティーの他の犬のアスペンです。ケーティーは獣医である理由の一つである犬が大好きです。

My bento! I bring my lunch to school every Tuesday and I decided to go "traditional" because I miss my bentos. It's rice, green beans with walnut miso, and tamagoyaki with a few spinach leaves. I ate it using the chopstick set that Shirai-sensei gave me! My classmates were impressed.

私の弁当!私は毎週の火曜日に学校に弁当を持って行って私は弁当が懐かしいので伝統的風を決めました。これはご飯と、くるみの味噌とサヤインゲンと、ほうれん草と卵焼きです。白井先生が私にくれた箸で食べました!クラスメートは印象付けられました。

No comments:

Post a Comment