Friday, September 30, 2011

Photo Friday Double Feature!

This is from the laundry room window. Sadly I can't go swimming anymore because it's too cold!

選択ルームから見た海岸の写真です。寒すぎますので、泳げなくて悲しいです。


Our friends Kateri and Damion got married! This is Kateri with her father. Isn't she pretty?!

私たちの友達のカティリとデミオンが結婚しました!この写真はカティリとお父さんです。本当に美しいですね!


At the reception, this is what our table looked like. The wedding and reception took place in their backyard. It was a beautiful wedding for a wonderful couple!

披露宴ではこれが私たちのテーブルでした。結婚式と披露宴は裏庭にありました。素晴らしいのカップルのためのきれいな結婚式でした!


Kateri and Damion cutting their cake. Yes, that's a katana, but it's a reverse-blade katana because both of them like Kenshin. Damion is also a martial arts instructor and Kateri studies with him.

カティリとデミオンはケーキを切っています。それは刀ですが、二人とも「るろうに剣心」が好きですので、反対の剣身の刀です。デミオンは武芸者でカティリはデミオンと勉強しています。


My bento! Every Tuesday I bring my lunch to class. The hashi/spoon set and furoshiki were a gift from Shirai-sensei so I think of her when I use them.

私の弁当です!毎週火曜日授業にランチを持って行きます。箸とスポーンのセットと風呂敷は白井先生からのプレゼントなので、それを使うとき白井先生のことを覚えています。



Everyone deserves an education! I saw these on a walk down Michigan Ave. with my friend. There were many other ballons that had messages like this on it.

皆が教育に値します。私は友達とミシガン通りで散歩してそれを見ました。たくさんのこれようなメッセージのバルーンがありました。


Me! On Friday I decided to wear my fun socks, which are dark red and purple. I always feel very happy when I wear them. Brian thought I looked cute so he took a picture.

私!金曜日に紅と紫の楽しいソックスを履いて決めました。履くとき私はいつもとてもハッピーを感じます。ブライアンは私のことが可愛かったと思いましたので、写真を撮りました。


On Wednesday it was the start of the High Holy Days, the first of which is Rosh Hashanna, the Jewish New Year. We eat sweet foods for a sweet year. When I was in Japan I made Honey Cake for my coworkers but since I had an oven this year I made Challah, or braided egg bread. It had raisins inside. I brought it to class so that my friends could have some. Brian also got a whole loaf to himself!

水曜日には「ハイホリデーズ」が始まりました。最初の ハイホリデーズはユダヤ教の正月の「ロッシュハシャナ」です。ユダヤ人は甘い年のために甘い物を食べます。日本にいるときに私は同僚にホニーケーキを料理しましたが、今年オーブンがあって卵の結うパンのハーラを作りました。パンの中にレーズンがありました。友達が食べるのために授業に持って行きました。ブライアンは全部のパンを食べられました!

1 comment:

  1. Love the socks! Also, I think Shirari-sensei must really know Rachel well, because I think the furoshiki/bento suits her! :D

    ReplyDelete